:: BESPREKINGEN ::
DVDInfo.be >> Bespreking >> FLINTSTONES, THE - SEIZOEN 3
FLINTSTONES, THE - SEIZOEN 3
Bespreking door: Werner - Geplaatst op: 2005-11-10


SERIE
Groot nieuws in dit derde seizoen van The Flintstones: de ooievaar - pardon, de pterodactylus - is langsgeweest bij Fred (Alan Reed) en Wilma (Jean Vander Pyl). In het derde seizoen, net wanneer de critici de tekenfilmreeks naar waarde begonnen in te schatten, namen de makers een gewaagde gok door een verhaallijn meerdere afleveringen te laten overspannen, wat in dergelijke animatiesitcoms eertijds du jamais vu was. Ook van traditionele sitcoms als The Honeymooners, waar de reeks op gebaseerd was, zouden in prime time niet zo ver gegaan zijn in het aftasten van de grenzen van de verhaallijnen - tenslotte zitten we bij deze reeks nog ergens diep in de jaren '60. De scenaristen staken ook meer en meer moeite om in de afleveringen de draak te steken met prehistorische varianten te bedenken op wat ook de hype van het moment was, van Lassie over de twist en Hawaiian Eye tot Dial M For Murder van Hitchcock. Naast de geboorte van Pebbles worden er ook enkele klassieke running gags en nieuwe personages ingevoerd. Zo zien we voor het eerst Mrs. Slaghoople, Freds schoonmoeder, ten tonele verschijnen, een gemene ouwe taart die geen woord goed veil heeft voor haar schoonzoon, en het niet kan halen om hem bij herhaling onder zijn neus te wrijven dat haar Wilma beneden haar stand is getrouwd. Ook wordt het personage van Freds baas, Mr. Slate, eindelijk wat beter uitgewerkt ten opzichte van seizoen 1, waar het personage om de haverklap van gedaante veranderde. De meest schitterende terugkerende grap is echter die waarbij Fred aflevering na aflevering wordt tegengehouden voor een snelheidsovertreding, en hij er zich elke keer probeert uit te kletsen door de één of andere noodsituatie die betrekking heeft op zijn nog niet geboren / op het punt staand geboren te worden / pasgeboren (schrappen wat niet past) dochter. Daarnaast zien we Fred en Barney (Mel Blanc) ruziën en het weer bijleggen als vanouds, de idioot uithangen in hun Water Buffalo-loge, en is Wilma constant plannetjes aan het smeden met buurvrouw Betty (Bea Benaderet). Wilma's personage is overigens niet langer dat van de perfecte echtgenote: ook zij gaat een paar keer behoorlijk uit de bocht, zoals wanneer ze in Swedish Visitors toegeeft aan haar koopziek gedrag en al het vakantiegeld spendeert aan een bontstola.

De zwangerschap van Wilma is natuurlijk voor de scenaristen dé gelegenheid om met enkele geslaagde gerelateerde grappen voor de dag te komen, maar reeds eerder in het seizoen testten ze soortgelijk materiaal uit, waar ze blijkbaar het idee van Fred die vader zou worden aan de ultieme toetssteen wilden onderwerpen. Dit resulteerde in enkele zeer geslaagde afleveringen, zoals The Little Stranger, waarin Fred per vergissing dénkt dat Wilma in blijde verwachting is, of Baby Barney, waarin hij zijn rijke oom Tex heeft wijsgemaakt dat hij een zoontje naar hem vernoemd heeft, én Barney zover krijgt om voor de baby in kwestie te spelen. Af en toe neigen de scenario's over naar het surrealisme, zoals The Invisible Barney, waarin Barney per ongeluk een drankje drinkt waar hij onzichtbaar van wordt; van dergelijke afleveringen is de reeks niet echt gediend, omdat alleen al de familiale toestanden zonder franjes genoeg stof geven voor alledaagse, herkenbare en vooral grappige situaties. Het grootste deel van het succes heeft de reeks waarschijnlijk te danken aan de graad van identificeerbaarheid met de minimum wage slave Fred, zijn bescheiden dromen, zijn tomeloze ambitie en zijn naiëve onbeholpenheid.



Een paar keer leveren de meer rubberband reality-georiënteerde afleveringen fijne staaltjes van humor op. In The Hero wordt Fred zo geconfronteerd met een spoorachtige dubbelganger van zichzelf die al zijn eigen kleine onhebbelijkheden uitvergroot. The Flintstones seizoen 3 toont ons de scenaristen op de top van hun kunnen, en ondanks het limited animation-proces waar we het uitvoerig over hadden bij onze bespreking van seizoen 2, zijn de beste afleveringen zonder twijfel uit dit seizoen afkomstig. In de laatste afleveringen is nochtans toch te zien dat de animatiekosten een maximaal rendement moesten opleveren, en werden qua animatie de kantjes er duidelijk afgelopen. Enkele van de uitlijningen in de laatste afleveringen van het seizoen zijn niet meer zo fijn als voordien, en het trucje waarbij altijd dezelfde decors worden herhaald, begint een beetje transparant te worden.

Maar alle ingrediënten zijn aanwezig voor een succesvolle komedie: persiflages, double entendres, slapstick, en Fred die zich keer op keer de neus stoot door toe te geven aan zijn onhebbelijkheden. Wat andere sitcoms dan weer niet hebben, zijn sarcastisch ingestelde huisdier-huishoudapparaten, die voortdurend hun sarcastisch commentaar spuien op de situaties, en in de hiërarchie van de loonslaven zelfs nog ónder Fred Flintstone geklasseerd dienen te worden. William Hanna en Joseph Barbera hadden in de reeks zaterdagochtend-cartoons met deze Flintstones een tijdloze klassieker in huis. AFLEVERINGEN
61. Dino Goes Hollyrock
Dino is helemaal benomen door de soap "De avonturen van Sassie", waarin een vrouwelijke dinosaurus elke week heldendaden mag verrichten. Wanneer het merk dinosaurusbrokken dat Sassie sponsort, aankondigt dat er een gastrol wordt uitgeschreven voor een huisdier, laat Fred hem auditie doen, en Dino krijgt de rol toegewezen. De confrontatie met zijn mede-acteurs bekomt de arme purperen dinosaurus echter niet.

62. Fred's New Boss
Net wanneer de dames hun eens goed hebben laten gaan bij de kapper - helaas zonder resultaat, behalve dan een lichtere beurs - komt Barney met het onzalige nieuwtje naar huis dat hij ontslagen is. Wilma dringt erop aan dat Fred bij Mr. Slate zou gaan vragen naar een job voor zijn beste vriend, maar Slate heeft er geen oren naar. Fred durft thuis de waarheid niet zeggen en houdt vol dat Barney 's anderendaags mag beginnen. Tot Freds grote verbazing blijkt Barney nog verre familie van Slate te zijn, en tot zijn nog grotere verbazing wordt Barney plots gepromoveerd tot zijn directe overste.

63. The Invisible Barney
Fred heeft zich op zijn nieuwe hobby gestort: uitvinden. Hij wil een nieuwe soort limonade maken, maar omdat Flintstone's 411-Up alwéér niet te zuipen is, besluit hij voor Flintstone's 412-Up alle restjes van de vorige pogingen bij elkaar te kappen. Barney, die last heeft van een hardnekkige hik, drinkt van he goedje, en als neveneffect wordt hij onzichtbaar. Voor Fred is dit de gedroomde gelegenheid om op de bowlingbaan eens een paar dikke nekken in het stof te laten bijten.

64. Bowling Ballet
Na een paar ongelukjes met een vrachtwagen op het werk, merkt Fred dat zijn bowling-capaciteiten onder het absolute nulpunt aan het dalen zijn. Na het bekijken van een televisiespotje meent hij dat hij zijn coördinatie terug kan krijgen als hij balletlessen volgt. Hij sluipt er 's avonds geregeld op uit richting Bedrock Dance Academy. Wilma denkt dat Fred aanhoudt met een andere vrouw, en ze stuurt er Barney op af.

65. The Twitch
Wilma zit mee in de organisatie van een liefdadigheidsfeestje. Fred, die nog op school gezeten heeft met iemand die nu een impresario is voor de grote Hollyrock-sterren, meent dat hij wel de nodige relaties heeft om een benefietoptreden te kunnen versieren. Wanneer echter blijkt dat hij voor 35 $ alleen maar een paar crappy acts kan boeken, liegt hij tegen Wilma dat hij de gevierde ster Rock Roll heeft kunnen strikken. Roll is bekend van de hitsong annex idioot dansje "The Twitch", en na lang smeken weten Fred en Barney hem daadwerkelijk voor een benefiet te boeken. Roll heeft echter op het cruciale ogenblik last van een allergie-aanval - nota bene dezelfde waarmee hij het idiote Twitch-dansje heeft bedacht.

66. Here's Snow In Your Eyes
Fred en Barney zijn door de lokale afdeling van de Waterbuffels gekozen om hun te vertegenwoordigen op een conferentie in Stone Mountain, een heel mondain ski-oord. Wilma en Betty lopen eerst op wolkjes, maar wanneer blijkt dat de Waterbuffel-loge alleen het verblijf van de mannen betaalt, is de teleurstelling des te groter. Wanneer ze op televisie vernemen dat er op Stone Mountain tegelijkertijd een missverkiezing wordt gehouden, gaan de dames hun echtgenoten achterna. Die hebben zichzelf intussen danig in de nesten gewerkt: iemand heeft Barney per vergissing aanzien als de tussenpersoon bij de heling van een kostbare diamant.



67. The Buffalo Convention
De Waterbuffels houden nog maar eens een conventie (en het is nog maar één aflevering geleden! - nvdr), ditmaal in Frantic City. Om de leden zonder tegenpruttelen van hun halve trouwboek te kunnen laten deelnemen, hebben de loge-leden hier het volgende op gevonden: een valse dokter komt bij alle leden van de Waterbuffels langs om aan de vrouwen wijs te maken dat hun echtgenoten ziek zijn en dringend op kuur moeten. Spijtig genoeg heeft Fred net voor Wilma's verjaardag een pratende dodo cadeau gedaan. En het beest doet zijn bek niet open, tenzij telkens wanneer hij gevoelige informatie over Freds "snoepreisje" kan overbrieven.

68. The Little Stranger
Fred is kwaad omdat krantenjongen Arnold hem weer eens te slim af is geweest, en hem, in plaats van zijn abonnement op te zeggen, een duurder abonnement heeft aangesmeerd. Toevallig hoort hij Wilma het aan de telefoon hebben over "de komst van een kleine gast", en hij besluit daaruit dat Wilma zwanger is. Fred verandert plots van een luie nietsnut in een gedroomde echtgenoot: hij nodigt zelfs spontaan Wilma's moeder uit. Maar dan blijkt dat de "kleine gast" Arnold is die twee weken komt logeren...

69. Baby Barney
Met het oog op zijn toekomstige erfenis heeft Fred zijn rijke oom Tex wijsgemaakt dat hij en Wilma een zoontje hebben, die ze naar Tex hebben vernoemd. Spijtig genoeg komt Oom Tex langs om zijn naamgenoot te bezoeken, en Fred moet dringend op zoek naar een leen-baby. Bij gebrek daaraan weet hij Barney te overtuigen om zich in een pamper te hullen en zich als de kleine Tex voor te doen. Barney heeft het echter niet zo op met Tex' bezoekje.

70. Hawaian Escapade
Wilma en Betty zijn zodanig in de ban van de TV-show Hawaiian Spy dat ze meedoen met een wedstrijd waarmee ze een rol in de reeks kunnen winnen. Ze doen echter mee in Freds naam, die prompt aan den lijve moet ondervinden dat hij feitelijk al de stunts moet uitvoeren waar de ster van de show zijn neus voor ophaalt.

71. Ladies Day
Alweer een staaltje van de buitengewoon goede schrijfkunst van de scenaristen. Fred wil graag naar een honkbalmatch gaan, maar zit op zwart zaad én hij wordt bovendien op zijn werk verwacht. Barney heeft wel een ticket en een dag vakantie er bovenop. Het is erchter "Ladies Day", wat betekent dat alle betalende bezoekers gratis een vrouwelijke gast mogen meebrengen. Fred verkleedt zich met wat oude lompen van Wilma, maar betreurt zijn beslissing wanneer hij op de wedstrijd zijn baas, Mr. Slate, tegen het lijf loopt, die net een potentiële klant, een Spaanse dekhengst met een overactieve hormonenspiegel, rondleidt.

72. Nuttin' But The Tooth
Tot diep in de nacht is het gekerm van Barney te horen, die enorme tandpijn heeft. Wanneer hij 's anderendaags naar de tandarts wordt gebracht door Fred, krijgt die laatste alweer een briljant idee: om de kosten van de tandarts te besparen en het geld zo aan tickets voor een boksmatch uit te kunnen geven, neemt hij Barney mee naar een dierentandarts. Door een ongelukje met het slaapgas én trek in de lucht vliegt Barney er al slapend vandoor.



73. High School Fred
Mr. Slate heeft een efficiëntie-expert ingehuurd, die hem adviseert om iedereen zonder middelbare school-diploma aan de deur te zetten. Fred heeft eertijds de laatste twee weken op school gemist, maar omdat hij de spilfiguur in het bowlingteam van het bedrijf is, geeft Slate hem de kans om te herscholen. Fred vliegt dus - op kosten van de firma - terug naar de schoolbanken. Wilma meent abusievelijk dat haar man een bijscholingscursus voor hoger kaderpersoneel volgt.

74. Dial S for Suspicion
Nadat Wilma er nogal streng op aangedrongen heeft dat Fred een levensverzekering zou nemen, gebeuren er allerlei kleine ongelukjes in huis. Bovendien ziet Fred dat Wilma net een detectiveroman aan het lezen is over een vrouw die haar man om zeep helpt voor de verzekeringspremie op te strijken. Fred ziet nu overal moordaanslagen op zichzelf plaatsgrijpen, met als summum een oud vriendje van Wilma die nu voor het circus werkt als messenwerper. En hij heeft een doelwit uit het publiek nodig!

75. Flash Gun Freddie
De jongens zijn met vakantie, en om hun dagen te vullen kopen ze een tweedehands fotocamera. Ze hopen geld binnen te rijven door onder meer baby's en grappige situaties te fotograferen, en de foto's aan de krant te slijten. Wanneer de camera stuk geraakt, heeft Fred er niets beters op gevonden dan Barney zijn rekening te laten plunderen om een gloednieuwe camera te kopen. Het geld op de rekening was echter bedoeld voor een nieuwe afwasmachine voor Betty; wanneer de dames op soldenjacht gaan, hebben de heren nog maar twee uur de tijd om het geld van de camera terug te verdienen. Dan kruist hun pad ongewild dat van twee bankrovers, en de camera gaat af...

76. The Kissing Burglar
De wijk wordt geteisterd door een reeks inbraken door een charmante inbreker, die altijd de vrouwen kust en een roos voor hen achterlaat. Wilma beklaagt er zich over dat de inbreker niet bij hen komt, want ze heeft van Fred toch nog nooit iets waardevols gekregen, behalve dan een nijnok (een omgekeerd konijn) van negen dollar. Fred besluit Wilma eens een lesje te leren en hij vermomt zich als de Kussende Inbreker. Helaas heeft die het huis van de Flintstones die avond inderdaad op zijn lijstje staan.

77. Wilma, The Maid
Na héél lang aandringen heeft Wilma eindelijk Fred overtuigd om een meid in huis te nemen. De Italiaanse meid, Gina Lolabrickida, kan enorm goed koken, maar ze gaat over de rooie als er iemand vals zingt. Na het aanhoren van Freds gekweel neemt ze haar ontslag, net op de avond dat Wilma aan Betty en Barney heeft beloofd om haar een avondje uit te lenen om te koken voor de belangrijke gasten. Wilma speelt dan noodgedwongen zelf maar voor de meid. Spijtig genoeg heeft ook Fred het in zijn kop gestoken om die avond Mr. Slate uit te nodigen om het eindelijk eens over opslag te durven hebben.

78. The Hero
De Waterbuffels zijn op zoek naar een nieuwe Grote Pooh Bah, de voorzitter, en Fred heeft zich laten nomineren. Door een spijtig misverstand wordt ook Barney genomineerd als één van de vier mogelijke kandidaten. Wanneer het tweetal naar huis terugkeert, redt Barney een baby uit een op hol geslagen kinderwagen, maar het is Fred die alle eer toebemeten krijgt, zij het omdat niemand naar de ware toedracht wíl luisteren. Wanneer hij uiteindelijk opbiecht aan Wilma, vraagt die zich af hoe Fred met zichzelf kan leven. Een interessant existentieel probleem, inderdaad...



79. The Surprise
Barney en Betty moeten op een neefje passen, Marblehead, waardoor Barney niet mee kan met Fred naar de finale van het bowlen. Freds team gaat roemloos tenonder, en Fred is compleet pissed off over alle aandacht die Barney alleen nog maar voor zijn neefje heeft. Fred is echter een ruwe bolster met een blanke pit, alhoewel hij dat niet graag toegeeft. En dan komt Wilma met het nieuws dat ze ook zwanger is.

80. Mother-In-Law's Visit
Freds geduld wordt danig op de test gesteld tijdens een bezoek van zijn schoonmoeder. Alhoewel hij Wilma beloofd heeft om vriendelijk voor haar te zijn, heeft de helleveeg geen enkel goed woord veil voor haar schoonzoon.

81. Foxy Grandma
Fred wil dat Wilma zich zo weinig mogelijk inspant tijdens haar zwangerschap, en daarom huurt hij via een interimbureau een meid in, onder het motto "alles beter dan zjn schoonmoeder". Maar de eerste doet niets anders dan zich volvreten, de tweede bestuurt het gezin Flintstone als een IJzeren Generaal, en de derde is eigenlijk een gezochte bankroofster, Grandma Dynamite, die zich in het huis van de Flintstones heeft verschanst voor de politie.

82. Fred's New Job
Fred wil, met het oog op de komst van zijn nieuwe baby, aan Mr. Slate opslag gaan vragen. Mr. Slate heeft het echter wel zo gehad met de éne na de andere werknemer die om opslag komt vragen bij gezinsuitbreiding, en samen met zijn zoon voert hij een nummertje op waardoor Fred niets meer durft vragen. Fred zal dan maar een andere bron van inkomsten moeten aanboren.

83. Dress Rehearsal
Het grote ogenblik is bijna aangebroken, en Fred is op van de zenuwen. Om hem toch aan te tonen dat alles van een leien dakje zal lopen, stelt Barney een keer voor om generale repetitie te houden, met hemzelf als de "moeder in verwachting". De generale repetitie loopt prima, maar als Wilma even later meldt dat haar water is gebroken, loopt alles in het honderd.



84. Carry On, Nurse Fred
Wanneer Wilma uit de kliniek wordt ontslagen, heeft haar moeder een week lang een kinderverzorgster, Nurse Frightenshale, onder de arm genomen. Haar tirannieke werkmethoden doen voor Fred de deur dicht: nog liever neemt hij een week vakantie om zelf voor Pebbles te zorgen, terwijl Wilma uitrust. Hij ondervindt echter dat hij iéts te veel hooi op zijn vork heeft genomen.

85. Ventriloquist Barney
Barney heeft leren buikspreken, en hij kan Fred laten geloven dat Pebbles al kan spreken. Fred is niet gediend van zijn grapje, en werkt hem de deur uit. Als verzoeningsgeschenk offreert Barney hem tickets voor een worstelwedstrijd. Fred ziet een avondje uit wel zitten, maar heeft aan Wilma beloofd om op Pebbles te babysitten. Hij huurt een jong buurmeisje in, die prompt een feestje begint te bouwen in de casa Flintstone. Uit pure noodzaak neemt Fred Pebbles uiteindelijk maar mee naar de worstelmatch.

86. The Big Move
Fred vindt dat Pebbles al van jongsafaan het goeie voorbeeld moet krijgen, en dat Barney niet exact een goed rolmodel is. Hij verhuist naar een zeer chique wijk vol snobs, en hangt zelf nog het ergste de snob uit van allemaal. Toch ondervindt hij na een tijdje dat zijn gezinnetje niet in het plaatje past.

87. Swedish Visitors
Fred en Wilma besluiten om een jaartje niet op vakantie te gaan, en het uitgespaarde geld op de bank te zetten. Wilma kan echter niet aan de verleiding weerstaan, en koopt voor het geld een bontstola. Wanneer Fred zijn weekje rust in rook ziet opgaan omdat er in Bedrock een internationaal fanfare-festival gehouden wordt, wil hij alsnog op reis. Om het cash-tekort aan te vullen, verhuurt Wilma zonder zijn medeweten het huis aan drie Zweedse muzikanten.

88. The Birthday Party
Fred is jarig en Wilma heeft een verrassingsfeestje bij de Rubbles gepland. Barney krijgt de taak om Fred de hele dag bezig te houden. Fred heeft er echter de pest in, want hij wéét dat ze iets voor hem aan het organiseren zijn, en hij wil er het fijne van weten. Spijtig genoeg jakkert Barney Fred zodanig af, dat ze alletwee in slaap vallen, terwijl de gasten thuis zitten te wachten.


BEELD EN GELUID
Ja, de kwaliteit is nog altijd deftig te noemen voor een veertig jaar oude cartoon, als je er de normale gebreken bijneemt. Zo hebben we een duidelijk artefact gezien in de vorm van een rollend beeld in de aflevering Wilma The Maid en in veel van de afleveringen is de kleurbalans niet helemaal stabiel, The Surprise hierbij als voorbeeld aanhalend. We mogen daarbij aannemen dat, ondanks de sporadische puntjes die uit de beeldprint ontbreken, dit de best mogelijke kwaliteit is waarin men The Flintstones nog kan bewonderen, en alhoewel de cartoons duidelijk van oudere komaf zijn, zou een niet-kenner de leeftijd schromelijk kunnen onderschatten. Ondanks dat is dit alweer een pluim op de hoed van Warner, die dé referentie-maatschappij is en blijft op het gebied van restaureren en uitbrengen van klassiekers. De kleuren zijn duidelijk terug opnieuw afgesteld, en de scherpte en contrast zijn nog zeer goed. Ook qua geluid is de originele kwaliteit in waarde gelaten, en we krijgen dan ook een originele mono-track in het Engels voorgeschoteld, die het origineel trouw blijft, maar waarvan de dialogen zeer helder blijven klinken, en ten opzichte van de vorige twee seizoenen de muziek misschien iets rijker en duidelijker afgescheiden klinkt. Om marketing-redenen is dit seizoen overigens als eerste niet langer duaal gecodeerd ten opzichte van regio 4, en moeten we naast de eerder gebruikelijke Franse dubbing op deze schijfjes ook nog een Poolse variant dulden. Op de eerste paar afleveringen na, die nog de oude, tot voor kort verloren gewaande openingscredits bevatten, veranderen deze na een paar afleveringen in het traditionele "Meet The Flintstones"-thema, waardoor alle afleveringen inderdaad de originele opening credits terug gerestaureerd hebben gekregen. Zelfs de inleidende voorstukjes zijn bij elke aflevering bewaard.



EXTRA'S
Na het schrijnende tekort aan extra's van seizoen 1 en de schat aan bonussen van seizoen 2 is dit derde seizoen eerder een twijfelgevalletje. Op de eerste disc krijgen we een korte documentaire "Bedrock Collectibles" (7 min.), waarin animatie-artiest Scott Shaw, bekend van The Simpsons, pronkt met zijn rijke verzameling Flintstones-memorabilia, inclusief een werkende (!) telefoon. De korte docuementaire "First Families Of The Stone Age" (7 min.) op disc 2 toont ons hoe de schrijvers zich bij karakters als Wilma en Betty eerder hebben laten inspireren door de jaren '60-huisvrouw dan op de traditionele stereotiepen uit andere tekenfilms. Het bonusmateriaal wordt op hoogst onelegante wijze op disc 3 afgesloten door enkele trailers voor producten uit de Hanna-Barbera stal. Ook het onpraktische digipack waarin de discs half over elkaar liggen, is spijtig genoeg behouden. Positief is dan weer de vlotte play all-bediening, de stijlvolle menu's en dito coverart.

CONCLUSIE
Als U maar geld hebt om één Flintstones-seizoen aan te schaffen, laat het dan deze zijn. De technische kwaliteit is redelijk acceptabel gezien de ouderdom van de discs, maar voor bonusmateriaal moet U elders wezen, op seizoen 2 bijvoorbeeld.



cover



Studio: Warner

Regie: Joseph Hanna & William Barbera
Met: Alan Reed, Jean Vander Pyl, Mel Blanc, Bea Benaderet

Film:
8,5/10

Extra's:
2/10

Geluid:
8/10

Beeld:
6,5/10


Regio:
2

Genre:
Komedie

Versie:
Benelux (NL)

Jaar:
1962-63

Leeftijd:
AL

Speelduur:
690 min.

Type DVD:
SS-DL

Barcode:
5051888047262


Beeldformaat:
1.33:1 PAL

Geluid:
Engels Dolby Digital Mono 1.0
Frans Dolby Digital Mono 1.0
Pools Dolby Digital Mono 1.0

Ondertitels:
Nederlands, Engels, Frans, Pools, Engels CC
Extra's:
• Documentaire "Bedrock Collectibles",
• Documentaire "First Families Of The Stone Age",
• Trailers

Andere recente releases van deze maatschappij