:: NIEUWS ::
DVDInfo.be >> Nieuws >> Disney >> NIEUWSBERICHT: UITBREIDING MOVIE MINUTES-PROGRAMMA
NIEUWSBERICHT: UITBREIDING MOVIE MINUTES-PROGRAMMA
Bron: Disney - Datum: 2010-05-27 - Geplaatst door: Ann

Walt Disney Studio's Home Entertainment Benelux breidt Movie Minutes loyaliteitsprogramma verder uit.

Walt Disney Studio's Home Entertainment (hierna: WDSHE) kondigt vandaag de relaunch aan van het Movie Minutes loyaliteitsplatform waarop de consument online kan sparen.
 
Partnerships

Opvallendste vernieuwing aan het programma is dat WDSHE met Movie Minutes partnerships aangaat met andere partijen die actief zijn in de entertainmentindustrie, waarbij tevens gespaard kan worden voor producten of kortingen van deze partners. Philips Consumer Products, Just-Eat.nl, Sinner en Alternate Computers hebben inmiddels hun partnership bevestigd. De eerste producten en kortingen zullen binnen enkele weken in de Movie Minutes shop op de website aangeboden worden. Ook zullen er Movie Minutes uitgegeven worden bij producten van partners. Hiermee wil Disney de consument nóg meer aantrekkelijke manieren bieden om Movie Minutes te sparen en te verzilveren (redeemen). Deelnemende partners krijgen bovendien de unieke mogelijkheid consumer insights te verwerven uit de kwalitatief rijke database die wordt opgebouwd. Daarmee is Movie Minutes tevens een partnermarketingprogramma.

WDSHE beoogt met Movie Minutes hét home entertainment loyalty programma van de Benelux te worden en staat als zodanig open voor iedere samenwerking en partnerships.
 
Volgens Fedor de Lange, product manager van Movie Minutes bij WDSHE: "Uit de onderzoeken en panels komt naar voren dat filmliefhebbers breed geïnteresseerd zijn als het gaat om filmcontent en titels. Denken vanuit de behoefte van de klant wordt de ruggegraat van het programma. Met deze nieuwe koers bereiken we synergy waarvan iedereen profiteert, variërend van de consument tot de retailer en de partner in het programma. Movie Minutes is een crosschannel - en crossmediaal programma waarbij off- en online nauw samenhangen."
 
Recent is het vernieuwde programma aan de retail gepresenteerd en met veel enthousiasme ontvangen. Naast een online omgeving zal het loyaliteitsprogramma binnenkort tevens op de winkelvloer gecommuniceerd worden. Zowel de filmcontent binnen het programma als de overige content worden met grote regelmaat geüpdatet.
 
Naast een vernieuwde look & feel biedt het Movie Minutes programma de mogelijkheid te sparen voor een vernieuwd aanbod aan films en TV-series op DVD en Blu-ray Disc. Bovendien is aan de website veel informatie over bioscoopfilms en TV-series toegevoegd, zodat de bezoeker volledig geïnformeerd is. Vooralsnog zijn alleen de speelfilms en TV-series van WDSHE opgenomen in het filmaanbod.
 
Movie Minutes is bedoeld voor film- en TV-serie liefhebbers in de hele Benelux. Het bestaande programma werd vijf jaar geleden gelanceerd en heeft inmiddels ruim 250.000 actieve leden. Movie Minutes is een spaarprogramma waarbij consumenten die DVD's of Blu-ray Discs kopen, die voorzien zijn van de unieke Movie Minutes krascode, kunnen sparen voor films op DVD of Blu-Ray. Movie Minutes codes zitten op alle live action releases van Disney zoals Pirates Of The Caribbean en High School Musical, en op TV-series zoals Lost en Grey's Anatomy. Ook zijn de codes terug te vinden op een selectie Blu-ray Discs uit de WDSHE catalogus.
 
SocialMedia

Met een sterke focus op de online community is er een Facebook applicatie ontwikkeld voor Movie Minutes door Uluru|Beagle. De Lange: "Door aanwezig te zijn op Twitter en Facebook willen we met behulp van de bekende social networks zowel de bekendheid van Movie Minutes vergroten als positieve merkassociaties teweeg brengen. Bij wijze van introductiekadootje hebben we bijvoorbeeld via deze social networks een Movie Minutes code verspreid. De reactie op met name Facebook hebben ons in positieve zin verrast."

Website: http://www.movieminutes.com
Facebook: http://www.facebook.com/apps/application.php?id=312651484351 <http://www.facebook.com/apps/application.php?id=312651484351
Twitter: http://twitter.com/movieminutes
 
Samenwerking

Voor het vernieuwde loyaliteitsprogramma Movie Minutes werd een samenwerkingsverband aangegaan met Uluru|Beagle in Amsterdam en Touch IncentiveMarketing te Barendrecht.

Uluru|Beagle heeft de website gerealiseerd en is verantwoordelijk voor het database beheer. Touch Incentive Marketing is fulfillment agency en verantwoordelijk voor de logistiek en callcenter diensten. Daarnaast is Touch Incentive Marketing verantwoordelijk voor het sourcen en contracteren van partners die het Movie Minutes concept ondersteunen en verbreden op het gebied van Home Entertainment. Tevens is WDSHE een strategische samenwerking aangegaan met SBS Broadcasting in Nederland en Vlaanderen, de omroep waar haar televisieseries te zien zijn en is de filmmaatschappij in gesprek met Pathé (Nederland) en Kinepolis (Belgie). Zowel Pathé als Kinepolis zijn logische partners om ook het bioscoopaanbod in de Benelux te verweven in het Movie Minutes programma.
 
Voor meer informatie over het Movie Minutes programma kan men contact opnemen met:
 
Walt Disney Studio's Home Entertainment
Fedor de Lange
Product Manager Catalogus Benelux
Tel: 023 799 33 00
E-mail: Fedor.de.Lange@Disney.com
ORIGAMI PR Consultant
Edith Willocx
Tél: 02/539.07.04
Fax: 02/539.11.31
E-mail: edith@origami.be


UIT HET ARCHIEF

Recent nieuws van dezelfde bron