:: NIEUWS ::
DVDInfo.be >> Nieuws >> Dutch FilmWorks >> NIEUWSBERICHT: NIEUW LABEL VAN DUTCH FILMWORKS
NIEUWSBERICHT: NIEUW LABEL VAN DUTCH FILMWORKS
Bron: Dutch FilmWorks - Datum: 2003-11-25 - Geplaatst door: Werner
Dutch FilmWorks introduceert HITGUARANTEE: een nieuw concept voor commerciële toptitels.

Omdat MoviePower tegenwoordig het boxenlabel vertegenwoordigd - met als vlaggenschip de succesvolle ‘Best of MoviePower’ boxen - introduceert Dutch FilmWorks een nieuw label voor haar A-titels, HITGUARANTEE genaamd. HITGUARANTEE is een label dat garant staat voor commerciële toptitels met een topcast en een gegarandeerde (internationale) bioscooprelease. Hiermee laat Dutch FilmWorks aan de consument weten dat haar films gegarandeerd kijkplezier opleveren.

Voor het retailkanaal betekent HITGUARANTEE gegarandeerde toptitels; spektakelfilms met grote budgetten, zoals Underworld en A Sound of Thunder, bioscoopreleases in Nederland en België, zoals Basic en Underworld en grote sterren, zoals John Travolta, Denzel Washington en Robert DeNiro, staan tenslotte garant voor spectaculaire verhuur- en verkoopresultaten.

In januari 2004 start het HITGUARANTEE label met de dvd-releases van Basic en Confidence, twee commerciële zwaargewichten met respectievelijk John Travolta en Samuel L. Jackson, en Dustin Hoffman, Andy Garcia en Rachel Weisz in de hoofdrollen. Basic draaide afgelopen zomer met veel succes in de Nederlandse en Belgische bioscopen (Box Office Benelux ca. 1,3 miljoen euro). Confidence bivakkeerde enkele weken in de Amerikaanse top 10 na de uitermate positieve ontvangst in de pers (72% op Rotten Tomatoes).

Februari is de maand van Robert DeNiro en Nick Nolte die schitteren in de thrillers City by the Sea (top 5 bioscoop België) en The Good Thief. City by the Sea haalde een 2e plaats in de Amerikaanse Box Office top tien en The Good Thief rouleerde succesvol op diverse festivals in de hele wereld. Beide titels verschijnen, net als Basic en Confidence in de bekende twee edities op dvd: een massa-editie – zonder extra’s – en een Special Edition Dubbeldvd met vele extra’s en een film of documentaire.

Maar voordat de HITGUARANTEE films hun opwachting maken op dvd, verschijnen ze veelal eerst in de bioscoop. Zo staat Underworld voor januari 2004 gepland, met meer dan 50 kopieën, na een uitermate succesvolle release in België. Hero, de nieuwe film van Jet Li, is nu reeds te zien in de Belgische bioscopen - en in februari in de Nederlandse - nog voordat deze Aziatische superhit in de Amerikaanse bioscopen uitkomt in de zomer van 2004. Cabin Fever, de verrassingshit in Amerika, die met een top drie notering haar budget in enkele dagen terugverdiende, kunnen we in februari op het grote doek gaan bekijken en Out of Time, de nieuwe actiethriller van Denzel Washington – goed voor een tweede plaats in de Amerikaanse top tien - gaat in april 2004 in de Benelux in première.

De zomer van 2004 staat in het teken van de blockbusters. The Whole Ten Yards, het vervolg op de comedyhit The Whole Nine Yards en opnieuw met Bruce Willis in de hoofdrol, wordt gevolgd door Godsend, een Sixth Sense-achtige thriller met in de hoofdrol Robert DeNiro, de twee big budget films A Sound of Thunder en The Exorcist: The Beginning en 3D animatie/live action Science Fiction film The Immortals van comic-auteur Enki Bilal.

Behalve deze potentiële zomerhits staan er in 2004 nog releases op stapel van o.a. Wonderland (met Val Kilmer), Shade (met Sylvester Stallone), Imagining Argentina (met Antonio Banderas), Alex & Emma (met Kate Hudson), Out of Reach (met Stephen Seagal) en Wake of Death (met Jean-Claude Van Damme). Sommige van deze films zullen in de Nederlandse en/of Belgische bioscopen verschijnen, andere zullen in Nederland rechtstreeks op dvd uitkomen.

Uiteraard zullen alle HITGUARANTEE titels ondersteund worden door een uitgebreide marketingcampagne. Hierbij worden diverse vaste partners van Dutch FilmWorks ingeschakeld, op radio, tv en print. De uitingen zullen in een vast HITGUARANTEE stramien worden gecommuniceerd. Hierbij zal ervoor worden gezorgd dat HITGUARANTEE net zo’n begrip in de Benelux zal worden als het MOVIEPOWER concept.

UIT HET ARCHIEF