:: NIEUWS ::
DVDInfo.be >> Nieuws >> Sony Pictures HE >> NIEUWSBERICHT: COLUMBIA TRISTAR VERANDERT VAN NAAM
NIEUWSBERICHT: COLUMBIA TRISTAR VERANDERT VAN NAAM
Bron: Sony Pictures HE - Datum: 2005-03-31 - Geplaatst door: Werner
NAAMSWIJZIGING COLUMBIA TRISTAR HOME ENTERTAINMENT IN SONY PICTURES HOME ENTERTAINMENT

Columbia TriStar Home Entertainment zal per 1 april 2005 opereren als Sony Pictures Home Entertainment (SPHE). De nieuwe identiteit is een gevolg van de beslissing van Sony Pictures Entertainment (SPE) om z’n wereldwijde home entertainment divisie te hernoemen in november 2004. Hiermee kapitaliseert het bedrijf de hoge notoriëteit en het positieve merkbeeld van Sony. Sony Pictures HE Benelux heeft vestigingen in Hilversum en Brussel.

Pieter Swaelens, managing director van SPHE Benelux, drukte het als volgt uit: "de nieuwe naam positioneert ons uniek in de entertainment branche, immers door de samenwerking met onze Sony zusterbedrijven zijn we in staat beter in te spelen op de markt opportuniteiten die zich aandienen. Met onze sterke release planning en innovatieve technologische ontwikkelingen kijken we vol vertrouwen naar de toekomst."

Als major speler in de home entertainment markt heeft Sony Pictures HE een prominente marktpositie in de Benelux. De filmdistributeur - rental-marktleider in 2004 – pakte vorig jaar flink uit met eigen filmtitels als Spider-Man 2, Bad Boys 2 en SWAT. Ook in 2005 zal de constante product flow van nieuw en catalogusproduct vanuit het hoofdkantoor in LA optimaal geëxploiteerd worden, zowel voor de huur- als de koopmarkt. De volgende blockbusters kondigen zich aan: Hitch, Stealth, xXx:The Next Level, The Legend of Zorro en Bewitched. Maar Sony Pictures HE gaat ook op zoek naar lokale kwaliteitsacquisities om haar catalogus te verbreden. Zo worden de "Gaumont" titels exclusief verdeeld in Franstalig België en releast de filmdistributeur DVD acquisities gaande van speelfilms, over TV-series tot special interest.

Sony Pictures HE verzorgt in de Benelux ook de verkoop en distributie van PlayStation – hardware, software en de officiële accessoires - van Sony Computer Entertainment. Met de lancering van de PSP in 2005, de Portable PlayStation, zal de synergie ten volle kunnen worden benut. De PSP integreert immers 4 applicaties: gaming, film, muziek en foto. Het UMD formaat(Universal Media Disc),speciaal voor de PSP ontworpen, wordt als een sterk en nieuw medium gezien om (catalogus)product te commercialiseren.

De ontwikkeling van de markt heeft de nadrukkelijke aandacht van Sony Pictures HE. Bedreigingen liggen immers op de loer door piracy, verdere prijserosie en door het enorme aanbod DVD titels. Toch is de filmdistributeur optimistisch gestemd voor 2005. Vooral de nog immer groeiende penetratie van DVD-spelers en de daarmee samenhangende vraag naar software zal voor de maatschappij voor verdere groei zorgen. Andere kansen liggen op het vlak van nieuwe formats zoals de PSP van PlayStation maar ook Blu-Ray de hoogwaardige opvolger van het klassieke DVD schijfje.